Rigips - Els a szrazptsben       GDF-SUEZ

 

 

Érdekes végkifejlet a Profi Magyar Golf Bajnokságon

  • : Function split() is deprecated in /srv/www/www.golfalapitvany.hu/www.golfoktato.hu/modules/filter/filter.module on line 895.
  • : Function split() is deprecated in /srv/www/www.golfalapitvany.hu/www.golfoktato.hu/modules/filter/filter.module on line 895.

2009 augusztus 13

Véget ért Bükfürdőn a PGA of Hungary 2. Magyar Bajnoksága. A versenyt Sárközi Richárd nyerte egyetlen ponttal megelőzve Hahn Rolandot. Pedig a 36. befejező szakasz legvégén még Roland vezetett egy ütéssel. Mi történt hát, hogy mégsem a fiatal tehetség, hanem az öreg róka lett a bajnok?

A Profi Magyar Golf Egyesület 2009. évi Magyar Bajnokságán Bükfürdőn az első napi verseny után Hahn Roland állt az élen 70 (-2) ütéssel. Sárközi Richárd 72 (0) ütéssel a második helyen állt. A második napon Ricsi 74-et (+2) ütött, Roland pedig 75-öt (+3), így még mindig egy pont előnye volt. A verseny után viszont a Bizottság 2 büntetőütéssel sújtotta Rolandot egy - a 14. szakaszon elkövetett - kisebb szabálytalanság miatt.

 

A végeredmény tehát:

No Név Pont 1.nap 2.nap Össz
1. Sárközi Richárd +2 72 74 146
2. Hahn Roland +3 70 77 147
3-4. Szigeti Csaba +10 79 75 154
3-4. Wilheim István +10 74 80 154
5. Brúder Balázs +11 74 81 155
6. Hahn Árpád +13 77 80 157
7. Fodor Krisztina +18 82 80 162
8-9. Lugosi Tamás +19 83 80 163
8-9. Tóbiás Zsolt +19 83 80 163
10. Csikós Gábor +22 88 78 166

 

Mi történt a 14. szakaszon?

Roland a vízakadály mellé ütötte labdáját. A labda nem került az akadályba, de a vízakadályban lévő nádszálak útjában voltak hátralendülő ütőjének. Ő kézzel leütögette a harmatot a nádszálakról, hogy ütésekor ne zavarja meg a ráfröccsenő víz. A 13. szabály: A labda megjátszása úgy ahogy fekszik a 13-2. pontban előírja, hogy a játékosnak nem szabad javítania a szándékolt beállásának vagy lendítésének területét, és a tiltás kiterjed a harmat, dér vagy víz eltávolítására is.

A döntések könyvében szerepel egy hasonló eset, amikor egy versenyző a fáról lerázta a harmatot, hogy az ütés közben ne hulljon a nyakába, és 2 büntetőpontot kapott a játékhelyszín megváltoztatásáért. Így a Bizottság Rolandot is 2 büntető ütéssel sújtotta.

 

Az eset kapcsán megszólaltak a játékosok is:

 

Írjátok meg ti is véleményeteket!

 


Érdekes hírek