Hahn Consulting





A jó tartalom:


Szakértői


Dinamikus


Aktuális


Érdekes


Keresett


Értékes


ÉRTÉKESÍTHETŐ!




Érdekel?


Írj e-mailt!




Szaktudás


+


Internet


+


Marketing


=


HOZAM!




Menedzseljünk?


Írj e-mailt!




Hahn Consulting


A honlap menedzser




Honlap menedzselés

Fő profilunk az ún. "szakértői honlapok" menedzselése, tartalmuk folyamatos aktualizálása. Internet-marketing eszközök alkalmazása annak érdekében, hogy az oldalak a tulajdonosok személyes közreműködése nélkül bevételt termeljenek, és hogy az informatív tartalom közösségi megosztásának megfelelő hozama legyen.


Ha nincs kedved a részleteket elolvasni, ugorj rögtön az oldal végére, ahol az On-line értékesítés című fejezetben megismerheted honlapod legeredményesebb hozamnövelő módszerét!




1. Közismert tények

A Web 2.0 korában sok mindent nem kell már elmagyarázni az Internet világában járatos embereknek. Ezért az alábbiakban csak röviden foglaljuk össze azokat a tényeket, amelyek nem hagynak kétséget afelől, hogy a szakmai tudással rendelkező emberek számára a net nagy jövedelemteremtő lehetőségeket rejt. Néhány elemi igazság:


a) Aki nincs a neten, az nem létezik!

Írd be a neved a Google-ba! Mit találtál? Ez vagy te a külvilág számára! Megtalálható vagy? Használod a netet? Az e-mailt igen? A http-t igen? És az ftp-t? A különböző tárhely szolgáltatásokat? A tartalom megosztó oldalakat? A YouTube-ot? A Google Documents-t? A levelező listákat? Fórumozol? Blogolsz? Olvasol híroldalakat? Ismered az RSS-t? Feed-elsz? Ping-elsz? Chat-elsz? Skype-olsz? MSN-ezel? IWIW-ezel? Hagysz nyomot a világhálón???


b) Újabb ipari forradalomnak lehetünk tanúi!

Válság? Krízis? Tragédia? - Sokak szerint egy olyan versengés zajlik, ahol kihullnak a gazdasági vérkeringésből azok a személyek és cégek, akik és amelyek elfelejtettek fejleszteni, innoválni, régi szakmájukra már nincs akkora igény, nem képezték magukat tovább, nem fejlesztették cégük módszereit. Ma az Internet világában sokkal könnyebb és olcsóbb új ügyfeleket találni, mint az "off-line" korszakban volt, feltéve, hogy a megfelelő netes módszereket alkalmazzuk, felkínált szakértelmünk eléggé fejlett, továbbá van rá kereslet. Ma egy jó honlap tartalmát több millió emberhez juttathatjuk el, és termékünk vagy szolgáltatásunk nagyobb eséllyel talál vevőre. Az Interneten egyenlő eséllyel vehetünk részt a versenyben a legnagyobb multinacionális cégek konkurenciájaként is.


c) Az info-bizniszé a jövő!

Az elkövetkezendő évek legígéretesebb vállalkozásai azok, amelyek az Interneten keresztül nyújtanak szolgáltatásokat, használható ismereteket, szaktudást, módszereket, tapasztalatokat az adott téma iránt érdeklődőknek. A skála rendkívül széles, hiszen a legspeciálisabb ismeretekre is szüksége lehet valakinek, és ezt a speciális tudást az Internet nélkül nem nagyon tudja másképp összeszedni.


d) Szakértői honlap kell!

A prospektus jellegű honlapok kora szerencsére már a múlté, bár még mindig elég sokat lehet látni belőlük. Ha a honlapod elavult információkkal van tele, akkor az egy negatív üzenet, amely azt sugallja olvasóidnak, hogy a céged talán már meg is szűnt. A jövő a szakértői oldalaké, amelyek folyamatosan frissülő, aktuális tartalommal rendelkeznek, dinamikus elemek (friss hírek, hírlevél, fórum, blog, RSS, cikksorozat) segítik a tartalom feldolgozását, és egy adott szakterületről átfogó képet tudnak adni az érdeklődőknek. Az ilyen honlap üzemeltetőjét, tulajdonosát az olvasók valóban igazi szakértőnek ismerik el a saját szakterületén, és nem férhet hozzá kétség, hogy adott esetben tőle fogják megvásárolni a számukra szükséges termékeket és szolgáltatásokat.


e) A lényeg a tartalom!

Egyetlen honlapra sem találtak még rá azért, mert csodaszép! A kereső robotok csakis tartalmi elemeket tudnak feldolgozni, ráadásul a felesleges design elemek még akadályozzák is őket ebben. Természetesen a releváns tartalmat a honlapon könnyen olvasható, feldolgozható formában kell bemutatni. Egyáltalán nem baj, ha egy honlap megfelelően esztétikus, de nem érdemes teletömni öncélú design elemekkel, flash bannerekkel, legördülő menükkel, pop-up ablakokkal, hatalmas fotókkal. Ez marketing szempontból éppen ellentétes hatást vált ki, mivel az olvasók és a kereső robotok lassabban és nehezebben találják meg az oldalon az igazi, hasznos, értékes tartalmat, amely értékesíthetné a termékeket, szolgáltatásokat.


Vissza az oldal tetejére...



2. Általános problémák

Sokan készíttetnek honlapot profi honlapszerkesztővel és/vagy web-designerrel, sőt egyre többen fordítanak figyelmet arra is, hogy SEO (Search Engine Optimailization) eszközökkel megfelelő szintre emeljék honlapjuk Google elérhetőségét. Ennek ugyanakkor önmagában nem sok köze van a tartalmában folyamatosan fejlődő szakértői honlapokhoz. Ugyanis egy idő után - vagy akár már a honlap első változatának kialakítása során is - a következő problémák merülnek fel:

  1. Koncepciótlanság: A webszerkesztő a megrendelőtől várja a honlap szakmai és szerkezeti koncepcióját, de a megrendelőnek nincsenek átfogó Internet-marketing ismeretei és tapasztalatai, így fogalma sincs, hogy bizonyos honlap elemek (pl. regisztrált felhasználó kezelése, feliratkozási lehetőségek, hírlevél modul, web-shop, fórum, blog, GYIK, galéria) számára hasznosak lehetnek-e, ezért a honlapján valaha szüksége lesz-e rájuk. Ha viszont a designer tesz javaslatot a leendő honlap felépítésére, az lehet, hogy esztétikailag kifogástalan lesz, de soha nem fog szakértői honlapként működni, és bevételeket termelni!
  2. Nyersanyaghiány: A webszerkesztő és a web-designer a megrendelőtől várja a honlap elkészítéséhez felhasználható alapvető tartalmi és arculati elemeket (pl. régebbi prospektus, szórólap, céges fotók, céges logó, reklám anyagok, szakcikkek, partnerlisták), és általában kiderül, hogy ezeknek híre-hamva sincs, mivel a cég hagyományos marketing tevékenysége is minimális volt. A megbízót ez persze frusztrálja, ami az együttműködést még nehezebbé teszi. (Van megoldás...)
  3. Időhiány: A webszerkesztők általában jól bejáratott sablonjaik segítségével, viszonylag gyorsan tudnának dolgozni, feltéve, ha a megrendelővel megfelelő gyakorisággal tudnak találkozni. Ez viszont egy működő vállalkozás esetében nagy megterhelést jelent a megbízónak. A konzultációkat a minimumra korlátozza, nem csoda, ha az elkészülő honlapon is látszani fog, hogy egy "minimum-program" keretében készült.
  4. Rossz kommunikációs csatornák: A vállalkozók, szakértők jó része nem olyan profi a netes technikák alkalmazásában, mint egy webszerkesztő, vagy főleg egy web-programozó. Gyakran nehézséget okoz számukra, hogy a honlap tartalmi továbbfejlesztéséhez megfelelő formátumú nyersanyagokat (nyersszöveg, kép, kódrészlet, link, stb.) küldjenek át a honlap feltöltőjének.
  5. Adminisztrációs felület rossz használata: Sok esetben a megrendelő tudatában van annak, hogy honlapját folyamatosan frissítenie kell, ezért adminisztrációs felületet készíttet a web-programozóval, illetőleg hagyja magát rábeszélni erre, abban a hitben, hogy majd saját emberi erőforrásával megoldja az új anyagok folyamatos feltöltését. Ez aztán később elhal, illetőleg - alapvető kódírási ismeretek hiányában - a munkaerő csak minimális hatékonysággal tudja a honlap feltöltési feladatait ellátni.

Vissza az oldal tetejére...



3. Segíthetünk problémáid megoldásában?


Van saját vagy céges honlapod? Hoz hasznot? Vagy csak költesz rá, hogy legyen? Fel tudod vele kelteni az érdeklődést a vállalkozásod iránt? Be tudod mutatni a honlapodon, hogy jól jár a vásárló, ha tőled vesz árut vagy szolgáltatást? Tudsz színesen írni? Tudsz illusztrációkat elhelyezni? Fotókat készíteni? Be tudod mutatni a világnak, hogy jó szakember vagy? Tudsz figyelemfelkeltő címeket írni?


Szeretnél sok látogatót, potenciális vásárlót az oldaladra? Ismered a célközönségedet? Meg tudod szólítani? Van vásárlói vélemény a honlapodon? Hogyan helyezed el a szövegben az olvasást elősegítő bekezdéseket? Ismered a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségeket? A keresők téged találnak meg, vagy a konkurenciádat? Ismered, hogy mely kulcsszavak fontosak a számodra? Ismered azok ragozott és ragozatlan alakjait, amelyeket a keresők könnyedén megtalálnak?


Ismered a konkurenciád weboldalait? A te oldalad jobban kiszolgálja az olvasót, több vevőt hoz, jobb benyomást kelt? Tudod, hogy a főoldaladnak csupán 3-10 másodperce van, hogy meggyőzze a látogatót? Ennyi, nem több! Ha nem sikerült az oldaladon tartani a látogatót, feleslegesen készíttetetted az oldalt, ha sikerült, minden pénzt megért.


Aktuális híreket szoktál elhelyezni? Vannak link-kapcsolataid? Lehet a honlapodon terméket, szolgáltatást rendelni? Ismered a Google és más keresők által kínált látogatottságnövelő szolgáltatásokat? Hány lap.hu oldalon vagy fenn? Mennyi időnként frissíted a honlapodat?


Ha a fenti kérdésekre nem ismered a választ, vagy nincs időd e munkát elvégezni, szükséged van egy olyan szakértői háttérre, amelynek kellő gyakorlata van benne. Lépj kapcsolatba velünk! Szinte bármilyen nyers szövegből tudunk eredményes honlapot készíteni.


Vissza az oldal tetejére...



4. Megoldások

Ügyfeleink fentebb vázolt problémáit - igényeik és a közös helyzetértékelés alapján - a következő szolgáltatások segítségével oldjuk meg:


1. Honlap szerkezetének kialakítása és karbantartása

2. Honlap tartalmának folyamatos aktualizálása

3. Marketing tanácsadás, közreműködés

4. Közreműködés az internetes értékesítésben

5. Szakmai háttértámogatás


Vissza az oldal tetejére...



5. A jól menedzselt honlapok előnyei

Miért éri meg mindez ügyfeleinknek?


a) Költség-hatékonyság

Képzett és tapasztalt munkatársainkkal költség-hatékony munkavégzést tudunk megvalósítani. Árainkat úgy alakítottuk ki, hogy az alacsony marketing költségvetésű cégek is élni tudjanak az Internet-marketing nyújtotta lehetőségekkel. Versenyelőnyre lehet szert tenni, hiszen nincs szükség többszázezer forintnyi óriásplakát-, újság- vagy banner hirdetésre, elegendő egy szakszerűen átgondolt és kivitelezett on-line kampány.


Sok kisvállalkozás vezetője azt gondolja, hogy neki sosem lesz hasznos honlapja, mert túl drága elkészíttetni és fenntartani. A valóság ennek épp az ellenkezője, hiszen egy adott honlap fenntartási, frissítési feladatai nálunk több megbízó feladatai között oszlanak el, így az egy megbízóra eső díj jóval kevesebb, mintha saját maga alkalmazna web-szerkesztéshez, vagy web-programozáshoz értő szakembert. Ez egy kis cég számára általában nem megfizethető. De hát könyvelőt sem veszünk fel a számviteli feladatainkra, hanem könyvelő céget bízunk meg vele...


Mi az egyszeri, egyedi megbízások esetén óradíj alapú elszámolást alkalmazunk, ami a megbízóink számára könnyen kalkulálható költségeket jelent.


Folyamatos szerződést kötünk abban az esetben, ha bizonyos időközönként kell frissítést végezni a honlapon. Ekkor még kedvezőbb árakat tudunk biztosítani ügyfeleinknek.


b) Idő megtakarítás

Segítségünkkel megbízóink minimális időráfordítással is pontos információt tudnak nyújtani ügyfeleiknek és leendő partnereiknek. Nem kell ezért saját apparátust foglalkoztatniuk, annak összes veszélyével, hátrányával és költségével. Minden információt pontosan, precízen kezelünk annak érdekében, hogy ne vesszen el egyetlen potenciális ügyfél sem.


c) Működési hatékonyság

Az általunk összeállított és menedzselt honlapok tulajdonosainak nem kell kisebb honlap-frissítési ügyekkel foglalkozniuk, energiáikat fenntarthatják a nagyobb, koncepcionális feladatokra. Olyan - kölcsönösen elfogadható - kommunikációs csatornákat alakítunk ki a közös munkához, amelyek biztosítják azt, hogy a megbízó minimális beavatkozása mellett folyhassanak a honlap frissítési munkálatai. Ez annál is könnyebben megy, mert munkatársaink végzettsége, ismerete rendkívül szerteágazó. Cégünkben többek között műszaki, gazdasági, szociológiai, közigazgatási, oktatási, egészségügyi, művészeti és sport végzettségű, illetve gyakorlati tapasztalatú belső és külső munkatársak állnak rendelkezésre, ami lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen témában tudunk tartalmat tölteni a kezelt honlapokra. Marketing ismereteink és tapasztalataink pedig lehetővé teszik az Internetre alapozott termékfejlesztések és kampányok kialakítását, egyszerű menedzselését.


Vissza az oldal tetejére...



6. Módszerek

Hogyan hoz a honlap hozamot?


a) Hagyományos vevőszerzés

Egy honlapnak mindenképpen lehet marketing előnye. Még akkor is, ha nem különösebben frissül. Be lehet rajta mutatni a cég termékeit vagy a szakértő szolgáltatásait, tapasztalatait, referenciáit, aktuális termékkínálatát, esetleg az árait, és az elérhetőségeit. Ennek következtében megnőhet a kereslet azon termékek, szolgáltatások iránt, amelyeket a cég egyébként is kínál, illetőleg más csatornákon is reklámoz. Természetesen ezen honlapok esetében is nagy jelentősége van a nézettség fokozásának különböző "hagyományos" Internet-marketing eszközökkel (kereső-optimalizálás, kereső-marketing, regisztrálás linkgyűjteményekbe). Ilyen - általunk készített - honlap például:

Dr. Rausch Anikó ügyvéd   Koliad Könyvelőiroda   Dr. Kozma Zsolt ügyvéd


b) Ügyfélszerzés haladóbb eszközökkel

Annak érdekében, hogy a honlap látogatottsága még nagyobb legyen, hogy a honlap tulajdonosát az adott területen szakértőként ismerjék el, és így nagyobb eséllyel vegyék igénybe szolgáltatásait, további Internet-marketing eszközök vethetők be. A honlap tartalmát folyamatosan lehet frissíteni, szakmai híreket, eseményeket, tudósításokat, hasznos anyagokat felhelyezni. A látogatottságot lehet növelni on-line hirdetési kampányokkal is (Ad-Words, E-target). Az olvasókat meg lehet nyerni és tartani fórumokkal, blogokkal, és egyéb Web-2.0 eszközökkel. Ilyen honlap például:


Pordi Könyvelőiroda Kft.   Fővárosi Énekkar


c) On-line értékesítés

Alapvetően odáig kellene fejlődnie minden szakértői honlapnak, hogy lehetővé tegye a szakértő (cég) számára, hogy szaktudását, ismereteit, tapasztalatait az Interneten keresztül szélesebb közönség számára értékesítse közvetlen személyes közreműködés nélkül. A lényeg tehát nem az, hogy a közreműködést igénylő tevékenységedet (pl. személyes tanácsadást, oktatást, szolgáltatást) minél több vevőnek értékesítsd, hiszen időd és kapacitásod véges. Viszont a netes lehetőségek tárháza végtelen. Saját szakterületed ismeretanyagából kialakítva adhatsz el az Interneten E-könyvet, CD-t, DVD-t, e-mail tanfolyam-sorozatot, konferenciát, hírlevelet, egyéb információs anyagokat. Nagy előnye ennek, hogy a termékeket és a hozzájuk kapcsolódó értékesítési csatornákat egyszer kell csak kialakítanod (ebben segítünk), és utána már minimális karbantartással termelik a bevételt. A nagy nézettségűvé "menedzselt" honlapok esetében másodlagos hozamként jelentkezhetnek a reklámbevételek (banner, Ad-Sense, kereszt-marketing) is. Néhány általunk menedzselt honlap, amely az előzőekben vázolt módszereket alkalmazza:


Hahn Árpád profi golfoktató és versenyző   Testformázás   Fővárosi Kórusokért Alapítvány


Vissza az oldal tetejére...



Keresd meg e-mailben: Hahn Csaba

web üzletág vezetőnket!




Példák on-line értékesítési elemekre:



Rövid tanfolyam a golf iránt érdeklődőknek


Mit kell tudni a golfról?


Szakértővé válni?

Ingyen? >>>




Tanulj meg puttolni!


3 gyenge putt = BOGEY!


Putting DVD


Miért gurítasz minden lyuknál

eggyel többet?




Itt megtanulhatsz chippelni!


Üss 4-5 ütéssel kevesebbet!


Chipping DVD


Miért gurítasz a greenen

egynél többet?



Vissza az oldal tetejére...



Keresd meg e-mailben: Hahn Csaba

web üzletág vezetőnket!




Referencia honlapok:


Hahn Árpád profi golfoktató és versenyző


Testformázás


Pordi Könyvelőiroda Kft.


Fővárosi Kórusokért Alapítvány


Dr. Rausch Anikó ügyvéd


Koliad Könyvelőiroda


Fővárosi Énekkar


Dr. Kozma Zsolt ügyvéd